REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Azoli.pl
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy Azoli.pl działający pod adresem www.azoli.pl prowadzony jest przez Mateusza Kozłowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą KEIMO – Mateusz Kozłowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Myśliwskie Wzgórze 6/26, 80-283 Gdańsk, Polska, NIP 8393000201 z którym można skontaktować się korespondencyjnie lub pisząc na adres: azoli.kontakt@gmail.com.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady korzystania ze Sklepu Internetowego;
- zasady stworzenia i prowadzenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym;
- warunki składania Zamówień, dostarczania zamówionych Towarów oraz dokonywanych płatności;
- uprawnienia Konsumenta w zakresie możliwości odstąpienia od Umowy Sprzedaży;
- zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Każdy Użytkownik korzystający ze Sklepu Internetowego jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i przestrzegania jego postanowień.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając niepoprawnych danych osobowych.
- DEFINICJE
- Ilekroć w treści Regulaminu użyto poniżej wymienionych wyrażeń, należy je rozumieć w sposób określony poniżej:
- Klient – użytkownik Sklepu Internetowego, posiadający status Konsumenta, Przedsiębiorcy na prawach konsumenta lub Przedsiębiorcy;
- Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną, korzystający ze Sklepu Internetowego, w szczególności zawierający Umowę Sprzedaży w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22(1) Kodeksu Cywilnego);
- Konto Klienta – funkcjonalność Sklepu Internetowego, oznaczona indywidualnym Loginem oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sklepu Internetowego w którym gromadzone są dane Użytkownika, który stworzył konto zgodnie z Regulaminem;
- Login – ciąg znaków składających się z liter i/lub cyfr ustalony przez Klienta, przypisany do konkretnego Konta Klienta i umożliwiający późniejszą jego identyfikację podczas korzystania ze Sklepu Internetowego;
- Newsletter – informacja handlowa w formie mailowej wysyłana przez Sprzedającego w sposób cykliczny za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy podany przez Klienta;
- Przedsiębiorca – Klient, nie będący Konsumentem, będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną, której obowiązujące przepisy prawa przyznają zdolność prawną, prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystania ze Sklepu Internetowego;
- Sklep Internetowy – platforma teleinformatyczna prowadzona pod adresem www.azoli.pl przez Sprzedającego, będąca środkiem do porozumiewania się na odległość, umożliwiająca Klientom zapoznanie się z ofertą, składanie Zamówień oraz zawieranie Umów Sprzedaży na zasadach i warunkach opisanych w Regulaminie;
- Sprzedający – Mateusz Kozłowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KEIMO – Mateusz Kozłowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Myśliwskie Wzgórze 6/26, 80-283 Gdańsk, Polska, NIP 8393000201.
- Towar – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie Internetowym, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość pomiędzy Sprzedającym a Klientem;
- Użytkownik – każda osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu Internetowego;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży wybranych przez Klienta Towarów w Sklepie Internetowym.
- Ilekroć w treści Regulaminu użyto poniżej wymienionych wyrażeń, należy je rozumieć w sposób określony poniżej:
- WARUNKI I ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Sprzedający prowadzi sprzedaż Towarów z wykorzystaniem Sklepu Internetowego będącego systemem teleinformatycznym w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., zapewniającym przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne. Usługi te są świadczone całą dobę 7 dni w tygodniu. Usługi świadczone z wykorzystaniem Sklepu Internetowego obejmują:
- udostępnienie treści Strony Internetowej do przeglądania;
- stworzenie i prowadzenia Konta Klienta
- Usługi, o których mowa w pkt. 3.1, są świadczone są nieodpłatnie.
- Sprzedający dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia sprawności działania Sklepu Internetowego całą dobę, 7 dni w tygodniu. W związku z powyższym Sprzedający zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępu do Sklepu w celu usunięcia awarii bądź poprawy jego funkcjonalności.
- W Sklepie Internetowym zostały udostępnione zdjęcia, opisy, a w przypadku wybranych Towarów także ich skład.
- Do korzystania ze Sklepu Internetowego niezbędny jest komputer lub urządzenie przenośne wyposażone w przeglądarką internetową w wersji aktualnej na dzień korzystania lub wersji bezpośrednio ją poprzedzającej oraz posiadające podłączenie do Internetu.
- Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając nieprawdziwych danych.
- Użytkownik ma obowiązek korzystać ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem i zasadami współżycia społecznego. Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymania się od jakichkolwiek działań, które mogłyby powodować zakłócenie prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego. Zabronione jest:
- dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści naruszających przepisy obowiązującego prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje;
- podejmowanie działań mających na celu wpływanie w sposób niedozwolony środkami technicznymi na funkcjonowanie lub system bezpieczeństwa Sklepu Internetowego;
- podejmowanie działań naruszających prawa Sprzedającego lub podmiotów trzecich, w szczególności Klientów;
- korzystanie ze Sklepu Internetowego i jego funkcjonalności w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Sprzedający prowadzi sprzedaż Towarów z wykorzystaniem Sklepu Internetowego będącego systemem teleinformatycznym w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., zapewniającym przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne. Usługi te są świadczone całą dobę 7 dni w tygodniu. Usługi świadczone z wykorzystaniem Sklepu Internetowego obejmują:
- TWORZENIE I KORZYSTANIE Z KONTA KLIENTA
- Klient ma możliwość założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Stworzenie i prowadzenie Konta Klienta jest nieodpłatną usługą.
- Stworzenie Konta Klienta umożliwia Klientowi:
- wprowadzanie, edytowanie i usuwanie danych zapisanych przez Klienta na swoim Koncie Klienta;
- przechowywanie i przegadanie historii Zamówień oraz pokwitowań płatności;
- korzystanie z opcji dostępu do jego danych osobowych.
- W celu stworzenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony na Stronie Internetowej podając adres e-mail, a także zapoznać się z treścią Regulaminu i zaakceptować jego treść oraz kliknąć przycisk ZAREJESTRUJ SIĘ. Wykonanie powyższych kroków stanowi zawarcie przez Klienta i Sprzedającego umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta na zasadach określonych w Regulaminie.
- Po zrealizowaniu kroków opisanych w pkt 4.3., Sprzedający prześle na adres e-mail podany przez Klienta podczas tworzenia Konta Klienta potwierdzenie stworzenia Konta Klienta wraz z tymczasowym hasłem wygenerowanym automatycznie. Z chwilą wysłania maila proces tworzenia Konta Klienta jest zakończony.
- Po stworzeniu Konta Klienta każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu adresu e-mail podanego przy tworzeniu Konta Klienta oraz aktualnego Hasła.
- Klient jest zobowiązany do zachowania hasła do Konta Klienta w poufności i nieudostępniania go osobom trzecim.
- Sprzedający ma prawo odmowy przyznania wybranego przez Klienta adresu e-mail, w przypadku gdy został on wcześniej przypisany do innego Konta Klienta.
- Celem usunięcia Konta Klienta Klient napisz do Sprzedającego na adres kontakt.azoli@gmail.com z maila przypisanego do Konta Klienta z chęcią usunięcia Konat Klienta – zostanie ono usunięte.
- Sprzedający ma prawo dokonania blokady Konta Klienta, jeżeli Klient korzysta z Konta Klienta w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem, przepisami prawa oraz postanowieniami Regulaminu.
- SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia można składać zarówno po zalogowaniu się do Konta Klienta jak i bez zakładania Konta Klienta. Stworzenie Konta Klienta i składanie Zamówień po zalogowaniu umożliwia składanie ich bez konieczności każdorazowego podawania danych Klienta.
- Do złożenia Zamówienia niezbędne jest posiadanie przez Klienta aktywnego adresu e-mail.
- Sprzedający oświadcza, że Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są fabrycznie nowe, bez wad, posiadają wszelkie wymagane przez polskie prawo atesty.
- Sprzedający ma obowiązek dostarczenia Towarów bez wad.
- Opisy Towarów wraz z cenami zamieszczone w Sklepie Internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, nie zaś ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Składając Zamówienie Klient składa Sprzedającemu ofertę kupna wybranego Towaru za cenę i o cechach określonych w opisie Towaru.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do bieżącej zmiany cen Towarów, organizowania i odwoływania akcji promocyjnych czy wyprzedaży w Sklepie Internetowym oraz wprowadzenia w nich zmian. Powyższe zmiany pozostaną jednak bez wpływu na treść Zamówień złożonych przez Klientów przed dokonaniem zmian.
- Klient składający Zamówienie dokonuje wyboru rodzaju i ilości poszczególnych Towarów, formy zapłaty, a także sposobu i miejsca dostawy Towarów.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Konsumenta wiadomości e-mail o przyjęciu przez Sprzedającego Zamówienia do realizacji. Miejscem zawarcia Umowy Sprzedaży jest siedziba Sprzedającego.
- Sprzedający informuje Klienta o przyjęciu Zamówienia do realizacji poprzez zmianę statusu danego Zamówienia widocznego po zalogowaniu się Klienta do Konta Klienta oraz wysłanie odpowiedniej informacji pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
- Do każdego Zamówienia zostaje przypisany indywidualny numer umożliwiający sprawdzenie jego statusu po zalogowaniu się do Konta Klienta w zakładce Zamówienia.
- Sprzedający dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia stałej dostępności Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym. W przypadku stwierdzenia niedostępności Towaru lub Towarów objętych Zamówieniem Klienta, Sprzedający niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta. Sprzedający w przypadku dokonania przez Klienta zapłaty ceny za nieodstępny Towar, niezwłocznie zwróci mu całą otrzymaną za taki Towar sumę.
- Klient może anulować Zamówienie (odstąpić od umowy sprzedaży) w każdej chwili, do momentu odebrania Towarów poprzez skontaktowanie się ze Sprzedającym na adres e-mail lub numer telefonu wskazane w zakładce Kontakt. W przypadku, gdy Klient dokonał przedpłaty za Zamówienie, Sprzedający niezwłocznie zwróci Klientowi kwotę nadpłaty na rachunek bankowy, z którego płatność została wykonana.
- Sprzedający może oferować Klientom rabaty lub inne formy obniżenia ceny Towarów udostępniając Klientom kody rabatowe. Warunki korzystania z kodów rabatowych, w szczególności wysokość rabatu, rodzaj Towarów, których rabat dotyczy czy okres ważności kodu rabatowego, Sprzedający udostępnia Klientom wraz z kodem rabatowym. Klient, który chce skorzystać z kodu rabatowego powinien podczas składania Zamówienia wpisać kod rabatowy w przeznaczone do tego pole na formularzu Zamówienia.
- PŁATNOŚĆ
- Sprzedający umożliwia Klientom dokonywanie zapłaty za Towary nabyte za pośrednictwem Sklepu Internetowego
- przelewem bankowym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą na dane kontaktowe podane w Regulaminie;
- przelewem elektronicznym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy za pośrednictwem systemu Przelewy24
- W przypadku płatności elektronicznych Towar zostanie wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym Sprzedawcy. W przypadku dokonania przedpłaty za Zamówienie, Sprzedający potwierdza otrzymanie płatności wysyłając informację na podany przez Klienta podczas składania Zamówienia adres e-mail.
- Klient dokonuje wyboru metody płatności podczas składania Zamówienia.
- Sprzedający umożliwia Klientom dokonywanie zapłaty za Towary nabyte za pośrednictwem Sklepu Internetowego
- DOSTAWA
- Zamówione Towary dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na adres wskazany przez Klienta lub do placówki InPost wybranej przez Klienta podczas składania Zamówienia .
- Czas wysyłki Towarów jest wskazywany podczas składania Zamówienia. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby wysyłka zamówionych Towarów następowała niezwłocznie, nie później niż w terminie wskazanym podczas składania Zamówienia.
- Dostawa Towaru realizowana jest za pośrednictwem kurierów działających na zlecenie Sprzedającego.
- Koszt dostawy Towaru w całości pokrywa Klient.
- Koszt dostawy Towaru może być zależny od sposobu dostawy wybranego przez Klienta, wartości brutto Zamówienia (bez kosztów dostawy i po uwzględnieniu naliczonych rabatów) oraz od terminu dostawy. Koszt dostawy jest każdorazowo widoczny podczas składania Zamówienia i w jego podsumowaniu.
- Własność Towaru przechodzi na Klienta z chwilą jego odbioru od przewoźnika.
- Zaleca się aby Klient odbierając przesyłkę z Towarem od kuriera lub w punkcie odbioru, sprawdził stan Towarów oraz ich zgodność z Zamówieniem i pokwitował ich odbiór w obecności kuriera lub osoby wydającej Towar z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo, że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki zaleca się w obecności kuriera sporządzić protokół reklamacyjny (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier), zawierający opis uszkodzenia.
- Towar dostarczany jest wraz z dokumentem sprzedaży, tj. odpowiednio paragonem fiskalnym i/lub fakturą VAT.
- NEWSLETTER
- Klient może wyrazić zgodę na przesyłanie mu przez Sprzedającego cyklicznych informacji handlowych (newsletter). Usługa newslettera polega na cyklicznym przesyłaniu na podany przez Klienta adres e-mail z wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) Sprzedającego. Wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera dokonywane jest poprzez skorzystanie z formularza zapisu do newslettera w Sklepie Internetowym, bądź zaznaczeniu zgody podczas składania Zamówienia.
- Usługa newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera świadczona jest przez czas nieoznaczony i Klient może z niej zrezygnować w każdym czasie.
- Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji newslettera samodzielnie, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w treści przesłanego mu maila lub kontaktując się ze Sprzedającym.
- PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsumentowi, z zastrzeżeniem postanowień ust. 9.9., na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 dni od wydania mu Towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsumentowi lub osobie trzeciej upoważnionej przez Konsumenta został doręczony Towar, a w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które zostały doręczone osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części (tj. od dnia dostarczenia ostatniej rzeczy, partii lub części).
- W celu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu przy pomocy wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 1 do Regulaminu) – jednak korzystanie z udostępnionego wzoru nie jest obowiązkowe. Termin do złożenia oświadczenia jest zachowany jeżeli Konsument wyśle Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed upływem wskazanego terminu. Konsument ma także prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży poprzez odmowę przyjęcia jednego lub wszystkich Towarów podczas odbioru Zamówienia.
- Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sprzedającego.
- Sprzedający niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Konsumentowi cenę uiszczoną za Towary od których zakupu Konsument odstąpił oraz koszty dostarczenia zwracanych Towarów odpowiadające kosztom najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedającego.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, do chwili dokonania przez Konsumenta zwrotu Towarów, których dotyczy odstąpienie od umowy, lub dostarczenia przez Konsumenta potwierdzenia, że Towary te odesłał, w zależności od tego, które z tych zdarzeń (zwrot czy dostarczenie potwierdzenia) nastąpi wcześniej.
- Sprzedający dokona zwrotu płatności z użyciem takiej samej metody płatności, jaką wybrał Konsument uiszczając cenę Towaru, chyba że Konsument wyrazi zgodę na dokonanie zwrotu w inny sposób. Konsument nie ponosi żadnych kosztów w związku ze zwrotem płatności.
- Towar, który Konsument zwraca w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część). Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt. 1 – 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności w przypadku umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Wszystkie zasady dotyczące prawa odstąpienia od umowy, zawarte w pkt 9.1 – 9.9. stosuje się bezpośrednio do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, z zastrzeżeniem, że wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy, o którym mowa w pkt 9.3., z którego może skorzystać Przedsiębiorca na prawach konsumenta znajduje się w Załączniku nr 3 do Regulaminu.
- REKLAMACJE TOWARÓW (RĘKOJMIA I GWARANCJA)
- Sprzedający odpowiada wobec Konsumenta za niezgodność Towarów z Umową Sprzedaży (rękojmie). W przypadku stwierdzenia wad Towaru Konsument uprawniony jest do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi.
- Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za jakość oferowanych Towarów i rozpatruje reklamacje na podstawie obowiązujących przepisów o rękojmi wynikających z Kodeksu cywilnego.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- dane Konsumenta,
- numer Zamówienia,
- opis wady Towaru,
- wskazanie żądanego sposobu załatwienia reklamacji (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot gotówki).
- Konsument może także skorzystać z wzoru formularza reklamacyjnego udostępnionego przez Sprzedającego (Załącznik nr 2 do Regulaminu).
- W celu rozpatrzenia reklamacji Konsument zobowiązany jest dostarczyć reklamowany Towar pod adres Słowiańska 1, 76-212 Rowy. Sprzedający ponosi koszty reklamacyjne, w szczególności dostarczenia Towaru Sprzedającemu, jak i ponownego odesłania Towaru do Konsumenta.
- Sprzedający powiadomi Konsumenta o rozpatrzeniu reklamacji złożonej z tytułu rękojmi niezwłocznie, nie później niż w ustawowym terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego, chyba, ze krótszy czas rozpatrzenia reklamacji nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Konsument może uzyskać bezpłatnie informacje o przysługujących mu uprawnieniach oraz w zakresie sporu pomiędzy nim a Sprzedającym m.in. zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentów, organizacji konsumenckiej np. Federacji Konsumentów, organizacji społecznej lub jednego z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, które prowadzą mediacje i przy których działają Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie. Informacje w zakresie praw przysługujących konsumentom znajdują się także na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w szczególności pod adresem:
- Konsument może także złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
- Wszystkie zasady dotyczące prawa do reklamacji Towaru, zawarte w pkt 10.1 – 10.6. stosuje się bezpośrednio do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, z zastrzeżeniem, że wzór formularza reklamacyjnego, o którym mowa w pkt 10.4., z którego może skorzystać Przedsiębiorca na prawach konsumenta znajduje się w Załączniku nr 4 do Regulaminu.
- OCHRONA PRYWATNOŚCI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Zagadnienia dotyczące danych osobowych zostały uregulowane w Polityce Prywatności (link), która stanowi integralną część Regulaminu.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu i/lub Załączników do Regulaminu z ważnej przyczyny, takiej jak:
- konieczność dostosowania treści Regulaminu do przepisów prawa mających wpływ na treść Regulamin i skutkujących koniecznością zmodyfikowania treści Regulaminu celem zachowania jego zgodności z obowiązującymi przepisami;
- konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, postanowień, orzeczeń interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
- rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu Internetowego;
- zmiana wymagać technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
- niezbędność usunięcia nieścisłości, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;
- zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów e-mail elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
- przeciwdziałanie nadużyciom;
- poprawa obsługi Klientów;
- zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Zmiany dokonywane na podstawie pkt 12.1. nie będą naruszały praw nabytych Klientów. Sprzedający będzie informował Klientów o każdorazowej zmianie treści Regulaminu nie później niż na 14 dni przed wejściem w życie takiej zmiany, poprzez przesłanie Klientom wiadomości e-mail zawierającej informację o wprowadzanych zmianach w treści Regulaminu. W przypadku, braku akceptacji przez Klienta dokonywanych zmian treści Regulaminu Klient może zrezygnować z Konta Klienta w Sklepie Internetowym usuwając je w sposób opisany w pkt. 4.8. Regulaminu.
- Treść zmienionego Regulaminu wiąże Klientów, którzy w terminie 14 dni od dnia poinformowania ich o zmianach dokonanych w treści Regulaminu nie usunęli Konta Klienta.
- Zmiana treści Regulaminu pozostanie wpływu na Zamówienia złożone przed wprowadzoną zmianą.
- Treść Regulaminu jest udostępniona do nieodpłatnego pobrania i zapisania przez Użytkowników i Klientów TUTAJ.
- Załącznik nr 1 do Regulaminu – Formularz odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez Konsumenta znajdziesz TUTAJ.
- Załącznik nr 2 do Regulaminu – Formularz reklamacyjny dla Konsumenta znajdziesz TUTAJ.
- Załącznik nr 3 do Regulaminu – Formularz odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta znajdziesz TUTAJ.
- Załącznik nr 4 do Regulaminu – Formularz reklamacyjny dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta znajdziesz TUTAJ.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu i/lub Załączników do Regulaminu z ważnej przyczyny, takiej jak: